• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Routledge Handbook of Language and Social Media around the World

    The Routledge Handbook of Language and Social Media around the World by Tagg, Caroline; Giaxoglou, Korina; Lexander, Kristin Vold;

    Sorozatcím: Routledge Handbooks in Applied Linguistics;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 230.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        109 882 Ft (104 650 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 21 976 Ft off)
      • Kedvezményes ár 87 906 Ft (83 720 Ft + 5% áfa)

    109 882 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2026. január 22.

    • ISBN 9781032419060
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem648 oldal
    • Méret 254x178 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 77 Illustrations, black & white; 71 Halftones, black & white; 6 Line drawings, black & white; 19 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The Routledge Handbook of Language and Social Media around the World offers a comprehensive overview of this growing area of research through a global lens, aiming to decentre existing epistemologies and produce new lines of inquiry through a wider diversity of perspectives.


    Több

    Hosszú leírás:


    The Routledge Handbook of Language and Social Media around the World offers a comprehensive overview of this growing area of research through a global lens, aiming to decentre existing epistemologies and produce new lines of inquiry through a wider diversity of perspectives.


    With its aim of complicating and diversifying understandings of language and social media through approaches and frameworks developed both within and outside dominant North American and European traditions, the volume is organized around seven sections, each focused on a particular geocultural context. Theoretical and methodological innovations as well as case studies of language practices across Africa, the Americas, East Asia, Europe, the Middle East, Oceania, and South Asia, which explore issues of diversities inequalities, mobilities, creativities, and social justice, are featured. Each section includes a brief section introduction, written by a local editor with expertise in the region who brings together contributions in each section. The sections are conceived to be in dialogue with one another, reinforcing the book’s aims of generating new conversations around the decolonisation of applied linguistics.


    This volume is key reading for students and scholars interested in the study of language and social media in sociolinguistics, digital communication, applied linguistics, and anthropology.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Handbook introduction


    Caroline Tagg, Korina Giaxoglou and Kristin V. Lexander


     


    SECTION 1


    Africa: African perspectives on social media practices: literacy, politics, transnationalism, and artistic creativity


    Edited by Kristin V. Lexander, Adjaratou O. Sall


     


    Editors’ introduction


     


    1          Texting as a collaborative literacy practice influenced by socio-cultural and sociolinguistic values: a Kenyan example


                Catherine Wawasi Kitetu


    2          To keep from losing the way: connected migrants from sub-Saharan Africa


                Sandra Bornand and Idé Hamani


    3          Journalistic rap in social media: a transnational West African practice (Le rap journalistique dans les réseaux sociaux: une pratique transnationale ouest-africaine)


                Moussa Diène and Mamadou Dramé


    4          Political discourse and social media in Africa: online campaign, cultural politics and the

    Több
    Mostanában megtekintett