• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Documentary Aesthetic in Irish Theatre, 2010?2020

    The Documentary Aesthetic in Irish Theatre, 2010?2020 by Lamont, Luke;

    Sorozatcím: Playwriting and the Contemporary: Critical Collaborations;

      • Kiadói listaár GBP 100.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        47 775 Ft (45 500 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Liverpool University Press
    • Megjelenés dátuma 2025. december 28.

    • ISBN 9781836244943
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 239x163 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book examines the emergence of documentary theatre in Ireland during the 2010s, linking this to a combination of political crises and societal changes in an increasingly experimental and adaptable Irish theatre landscape. The book observes a flourishing of the ?documentary aesthetic?: a term referring to the appearance of reality, urgency and direct relevance to real-life events in theatrical productions, usually those derived from documentary sources. In this decade, Irish theatre makers have drawn upon the documentary aesthetic to link performances directly with pressing socio-political issues; their mixed application of documentary methods and other theatrical styles is a key focus of this study.

    Across its four chapters, the book offers a chronological examination of key productions that exemplify the proliferation of the documentary aesthetic in Irish theatre throughout the 2010s. It analyses productions and performance texts, and features practitioner interviews within its examination of this decade. A key theme in this study is the notion of authorship, particularly within performances that include verbatim accounts of real-life experiences. The book considers the emergence of documentary theatre-making, acknowledging both the persistence of the playwright-author and the widespread embrace of collaborative and devised practice in contemporary Irish theatre. This book speaks to scholars, students and artists with an interest in documentary theatre and Irish drama.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. "Be there": Place, Space and Movement in The Blue Boy by Brokentalkers and Laundry by Ann Productions
    2. Behind Closed Doors: Colin Murphy Docufictionalizing the Irish Financial Crisis (2008-2011) in Guaranteed! and Bailed Out!
    3. "Am I doing the right thing here?": Performing Stigma in The Game by THEATREclub and Rapids by Talking Shop Ensemble and Shaun Dunne
    4. "When all bets are off": Auteur Theory and the Documentary Aesthetic in Pasolini's Sal? Redubbed by Dylan Tighe

    Több