Screen Tourism and Affective Landscapes
The Real, the Virtual, and the Cinematic
Sorozatcím: Routledge Cultural Heritage and Tourism Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 130.00
-
62 107 Ft (59 150 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 421 Ft off)
- Kedvezményes ár 49 686 Ft (47 320 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
62 107 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2022. december 30.
- ISBN 9781032355955
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem278 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 1520 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 47 Illustrations, black & white; 45 Halftones, black & white; 2 Line drawings, black & white 416
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores ways in which screen-based storyworlds transfix, transform, and transport us imaginatively, physically, and virtually to the places they depict or film. Topics include fantasy quests in computer games, celebrity walking tours, dark tourism sites, Hobbiton as theme park, surf movies, and social gangs of Disneyland.
TöbbHosszú leírás:
This book explores ways in which screen-based storyworlds transfix, transform, and transport us imaginatively, physically, and virtually to the places they depict or film. Topics include fantasy quests in computer games, celebrity walking tours, dark tourism sites, Hobbiton as theme park, surf movies, and social gangs of Disneyland.
How physical, virtual, and imagined locations create a sense of place through their immediate experience or visitation is undergoing a revolution in technology, travel modes, and tourism behaviour. This edited collection explores the rapidly evolving field of screen tourism and the affective impact of landscape, with provocative questions and investigations of social groups, fan culture, new technology, and the wider changing trends in screen tourism. We provide critical examples of affective landscapes across a wide range of mediums (from the big screen to the small screen) and locations.
This book will appeal to students and scholars in film and tourism, as well as geography, design, media and communication studies, game studies, and digital humanities.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Figures
List of Contributors
Acknowledgements
- Introduction
- Screen Tourism: Marketing the Moods and Myths of Magic Places
- Windshield Tourism Goes Viral: On YouTube Scenic Drive Videos of U.S. National Parks
- "Forever Bali": Surf Tourism and Morning of the Earth (1972)
- Locating Fellini: Affect, Cinecittà, and the Cinematic Pilgrimage
- Walking in Cary Grant’s Footsteps: The Looking for Archie Walking Tour
- Vancouver Unmoored: Hollywood North as a Site of Spectres
- Always The Desert – Creating Affective Landscapes in Breaking Bad
- Nordic Noir and Miserable Landscape Tourism
- Serial Killer Cinema and Dark Tourism: The Affective Contours of Genre and Place
- Down the Rabbit Hole: Disneyland Gangs, Affective Spaces, and Covid-19
- Immersive Worlds and Sites of Participatory Culture: The Evolution of Screen Tourism and Theme Parks
- Hobbiton 2.0, 20 years On: Authenticity and Immersive Themed Space
- Swords, Sandals, and Selfies: Videogame-Induced Tourism
Index
Több