Medieval Imaginaries in Tourism, Heritage and the Media
Sorozatcím: Routledge Cultural Heritage and Tourism Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 060 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. május 31.
- ISBN 9781032053912
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem262 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 440 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 55 Illustrations, black & white; 54 Halftones, black & white; 1 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white 466
Kategóriák
Rövid leírás:
This book examines the pervading influence of medieval culture, through an exploration of the intersections between tourism, heritage, and imaginaries of the medieval in the media.
TöbbHosszú leírás:
This book examines the pervading influence of medieval culture, through an exploration of the intersections between tourism, heritage, and imaginaries of the medieval in the media.
Drawing on examples from tourist destinations, heritage sites, fictional literature, television and cinema, the book illustrates how the medieval period has consistently captured the imagination of audiences and has been reinvented for contemporary tastes. Chapters present a range of international examples, from nineteenth century Victorian notions of chivalry, knights in shining armour exemplified by King Arthur, and damsels in distress, to the imagining of the Japanese samurai as medieval knights. Other topics explored include the changing representations of medieval women, the Crusades and the Vikings, and the challenges faced by medieval cathedrals to survive economically and socially.
This book offers multidisciplinary perspectives and will appeal to scholars and students across a variety of disciplines such as cultural studies, history, tourism, heritage studies, historical geography and sociology.
TöbbTartalomjegyzék:
1. The Continuing Fascination for the Medieval 2. Gazing at the Gothic: Medievalism and Tourism in the Nineteenth and Early Twentieth Centuries 3. Medieval Kingship: Hollow Crown or Tower of Strength? 4. The Princess in the Tower? Changing Representations of Medieval Women 5. Medieval Knights and Chivalry 6. Medieval Castles and Walled Cities 7. Positioning Medieval Cathedrals in the Modern Era 8. Robin Hood: Reinterpreting the Medieval Outlaw 9. The Hammer of the Gods? Contested and Changing Imaginaries of the Vikings 10. Encounters With the ‘Other’: Crusaders and Muslims in Medieval Narratives 11. Japan and Medievalism: The Samurai, Cinema and Cultural Appropriation 12. Fictional Media and Heritage From the Medieval Perspective: Trends, Issues and Setting a Research Agenda
Több