Media Subimperialisms and the Rise of Global South
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 139.09
-
57 687 Ft (54 940 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 11 537 Ft off)
- Kedvezményes ár 46 150 Ft (43 952 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
57 687 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Singapore
- Megjelenés dátuma 2026. január 17.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9789819508563
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem242 oldal
- Méret 210x148 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XII, 242 p. 1 illus. in color. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This book defines media subimperialism through three key characteristics: resistance and collaboration with imperial media, regional dominance despite partial domination by imperial systems, and reliance on imperial media for technology and content. Here, “imperial” or “metropolitan” media refers to systems rooted in imperial centers. Together, these traits not only clarify the role of “southern players” in global media but also challenge the notion that they signal the end of media imperialism. Grounded in Marxist theories of imperialism and subimperialism, this work offers a novel perspective on the rise of media giants from the global South.
This book is a groundbreaking contribution to global media studies for two main reasons: it frames emerging media giants from the South as subimperial powers and, uniquely, examines multiple case studies (e.g., Brazil, South Africa, Turkey) collectively rather than individually. It highlights a phenomenon at the intersection of media and power.
This book’s scope is twofold: first, it conceptualizes media subimperialism in the context of globalization, global hegemony, and media imperialism; second, it examines a range of case studies to allow for comparative insights, with at least seven cases analyzed. As pioneering research, this book sets the stage for future studies and captivate media scholars and students worldwide.
" TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction.- 2. Global Cultural Hegemony and the Political Economy of Transnational Media.- 3. Mexican Media Industries: The Work of a Sub-Imperial Power.- 4. Patrimonial and Capital Relations in Turkey’s Media Industry Under Neoliberal Order.- 5. Brazil as Part of a New global Cultural System.- 6. Subimperialism and Culture Industry in Brazil.- 7. Showmax an Extension of South African Subimperialism.- 8. A cultural approach to media imperialism: National identity in US, British, Indian, and Pakistani media.- 9. No Country is an Island: The Israeli Media System as a Developmental, Post-colonial and Sub-imperial Entity.- 10. Transforming Narratives: New Voices in the Global South — Al Jazeera as an Example.- 11. From Sub-Imperialism to a New World Order: An Afterword.
Több
Pocket Companion to Robbins & Cotran Pathologic Basis of Disease
14 926 Ft
12 986 Ft
Gig: Rock 'n' Roll Dreams in a Northern Town
5 250 Ft
4 463 Ft