Cognate Music Theories
The Past and the Other in Musicology (Essays in Honor of John Walter Hill)
Sorozatcím: Routledge Research in Music;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. szeptember 28.
- ISBN 9781032106656
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 254x178 mm
- Súly 560 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 79 Illustrations, black & white; 17 Halftones, black & white; 62 Line drawings, black & white; 20 Tables, black & white 699
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume explores the possibilities of cognate music theory, a concept introduced by the musicologist John Walter Hill to describe culturally and historically situated music theory.
TöbbHosszú leírás:
This volume explores the possibilities of cognate music theory, a concept introduced by musicologist John Walter Hill to describe culturally and historically situated music theory.
Cognate music theories offer a new way of thinking about music theory, music history, and the relationship between insider and outsider perspectives when researchers mediate between their own historical and cultural position, and that of the originators of the music they are studying. With contributions from noted scholars of musicology, music theory, and ethnomusicology, this volume develops a variety of approaches using the cognate music theory framework and shows how this concept enables more nuanced and critical analyses of music in historical context.
Addressing topics in music from the seventeenth to nineteenth centuries, this volume will be relevant to musicologists, music theorists, and all researchers interested in reflecting critically on what it means to construct a theory of music.
Chapter 9 of this book is freely available as a downloadable Open Access PDF at http://www.taylorfrancis.com under a Creative Commons [Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND)] 4.0 license.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Musicology beyond historicism: Epistemological implications and scope of John Walter Hill’s cognate music theory Ignacio Prats-Arolas Part I: Framing concepts 2. Cognate music theory John Walter Hill 3. Insiders and outsiders: Revisiting Indigenous musical thought Bruno Nettl Part II: Syntax, form, and genre 4. Heinrich Christoph Koch's description of the Andantino e cantabile in Joseph Haydn's Symphony No. 42 as a response to recent sonata theories Gregory Hellenbrand 5. Artisanal knowledge as a cognate music theory: Reading a partimento Robert Gjerdingen 6. Intersections of biography, analysis, and performance: Beethoven at Heiligenstadt in 1802 William Kinderman 7. A cognate theory of generic classification in the Airs sérieux et à boire of Sébastien de Brossard Kenneth Smith Part III: Rhetoric and emotions 8. Ripa’s Iconologia as a source for musical rhetoric of the seventeenth century Barbara Russano Hanning 9. The language of emotions from Descartes to Metastasio Álvaro Torrente and José María Domínguez Part IV: Timbre, color, and temperament 10. "Quegli strumenti, che erano più atti a far proporzionata accompagnatura al balletto a cavallo”: Envisioning a cognate theory of instrumental timbre in early modern Florence Kelley Harness 11. “Énergie des modes”:Tuning and temperament in seventeenth-century France Charlotte Mattax Moersch 12. "Il cembalo de’ colori, e la musica degli occhi”: Francesco Algarotti and a cognate concept of music in the age of the Enlightenment Bella Brover-Lubovsky Part V: Historical sources and cultural hermeneutics 13. Insider and outsider views in early modern correspondence involving patrons and musicians Dinko Fabris 14. Anthropology, music, and theater in a seventeenth-century year Robert L. Kendrick 15. Song about song, music about life: Herder on music's transcendent moment Philip V. Bohlman. Index
Több
Pocket Companion to Robbins & Cotran Pathologic Basis of Disease
14 926 Ft
12 986 Ft
Gig: Rock 'n' Roll Dreams in a Northern Town
5 250 Ft
4 463 Ft