• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Ethics in Management and Business

    Ethics in Management and Business by Machado, Carolina;

    Sorozatcím: Management and Industrial Engineering;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 181.89
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
      • Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)

    75 438 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Springer Nature Switzerland
    • Megjelenés dátuma 2025. február 25.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783031820533
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem178 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XII, 178 p. 4 illus. Illustrations, black & white
    • 640

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book explores ethical decision-making within the business landscape. Covering key facets such as ethical dilemmas, organizational culture, and Corporate Social Responsibility (CSR), the text delves into strategies for implementation, social impact measurement, and challenges and benefits. Transparency and accountability mechanisms are discussed alongside the role of leadership in promoting ethics and maintaining an ethical organizational culture. The importance of diversity and inclusion, compliance, and ethical governance are highlighted, providing insights into strategies for promotion and the impact on financial performance. The book also navigates through ethical challenges in the supply chain, responsible innovation, digital ethics, and privacy. Additionally, readers gain valuable perspectives on facing ethical challenges, the role of leadership in crises, and the impact of ethics on financial results. Case studies in specific sectors, including technology, health care, and finance, offer practical insights into ethical practices and strategies to promote ethics within diverse industries. This book serves as an essential guide for individuals and organizations committed to navigating the complex landscape of ethical decision-making in the business world.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Adorno, Ethics, and Business Ethics.- Confucian Diligence A Core Ethical Value that Shapes Business Success in East Asia.- The Ethics of Digital Nudging.- Corporations as communicative moral agents.- Is applying ethics during a transitional period ethical A review on ethical leadership and its influence on employees and the organization Greasing the Wheels of Commerce or Sand in the Machine? The Limits of Traditional Economic Thinking on Bribery in Business and Some Business Ethical Thoughts.- Ethical Leadership its Relationship with Social Responsibility.- Sexual Harassment in an Organizational Context Ethical Decision Making Process.

    Több