• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools: A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools by Burford, Natasha;

    A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Sorozatcím: Routledge Research in Race and Ethnicity in Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 135.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 899 Ft off)
      • Kedvezményes ár 51 597 Ft (49 140 Ft + 5% áfa)

    64 496 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This volume uses interview data from self-identified Black women reflecting on their childhood in the Canadian public-school system to explore voice, agency, girlhood, and identity in Canada’s elementary schools.

    Több

    Hosszú leírás:

    This volume uses interviews and narratives data from self-identified Black women reflecting on their childhood in the Canadian public school system, to explore voice and agency, girlhood, and identity in Canada’s elementary schools. Exploring themes of race, gender, identity, friendship, dreams, authority, and success, the author showcases diversity in Black Canadian feminism and gives voice and agency to Black female stories that have traditionally been absent amongst the literary canon of education. An intimate and compelling scholarly exploration, it contributes to conversations around transforming the Black girl narrative in public education and will appeal to researchers, faculty, and post-graduate students with interests in race and ethnicity in education, gender studies, and multicultural education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: Where Is My Africa Within the Curriculum?  Chapter 2: The Complexities of Blackness  Chapter 3: Whiteness and the Idea of Multicultural Schools  Chapter 4: At the Intersection of Race and Gender  Chapter 5: Black Girl Code: The Modern Feminist  Chapter 6: Black Girl’s Stories in School: Hear Our Truth  Chapter 7: Where Do We Go from Here?  Chapter 8: Bringing it All Together  Chapter 9: Loving Blackness: A Call to Action  Chapter 10: Where Are We Now?

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools: A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Nativist and Islamist Radicalism: Anger and Anxiety

    Kaya, Ayhan; Benevento, Ayşenur; Koca, Metin; (ed.)

    20 060 Ft

    16 048 Ft

    20% %kedvezmény
    Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools: A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Race in Sweden: Racism and Antiracism in the World’s First ‘Colourblind’ Nation

    Hübinette, Tobias; Lundström, Catrin; Wikström, Peter;

    20 060 Ft

    16 048 Ft

    Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools: A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Evolutionary Psychology: A Very Short Introduction

    Fisher, Maryanne; Wade, T. Joel;

    4 772 Ft

    4 295 Ft

    Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools: A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Administrative Law: A Very Short Introduction

    Thomson, Stephen;

    4 772 Ft

    4 295 Ft

    Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools: A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility

    Oral History: A Very Short Introduction

    Boyd, Douglas A.;

    4 772 Ft

    4 295 Ft

    next