• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Vision, Technology, and Subjectivity in Mexican Cyberpunk Literature

    Vision, Technology, and Subjectivity in Mexican Cyberpunk Literature by Tobin, Stephen C.;

    Sorozatcím: Studies in Global Science Fiction;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 128.39
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        53 249 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 650 Ft off)
      • Kedvezményes ár 42 600 Ft (40 571 Ft + 5% áfa)

    53 249 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    Vision, Technology and Subjectivity in Mexican Cyberpunk Literature interrogates an array of cyberpunk and post-cyberpunk science fiction novels and short stories from Mexico whose themes engage directly with visual technologies and the subjectivities they help produce – all published during and influenced by the country’s neoliberal era. This book argues that television, computers, and smartphones and the literary narratives that treat them all correspond to separate-yet-overlapping scopic regimes within the country today. Amidst the shifts occurring in the country’s field of vision during this period, the authors of these cyberpunk and post-cyberpunk narratives imagine how these devices contribute to producing specular subjects—or subjects who are constituted in large measure by their use and interaction with visual technologies. In doing so, they repeatedly recur to the posthuman figure of the cyborg in order to articulate these changes; Stephen C. Tobin therefore contends that the literary cyborg becomes a discursive site for working through the problematics of sight in Mexico during the globalized era. In all, these “specular fictions” represent an exceptional tendency within literary expression—especially within the cyberpunk genre—that grapples with themes and issues regarding the nature of vision being increasingly mediated by technology.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: Introduction: Entering the Screen.- Chapter 2: “‘Where is my Eye?’ Gendered Cyborgs, the Male Gaze, and Lack in La primera calle de la soledad [The First Street of Solitude] and ‘Esferas de visión’ [‘Spheres of Vision’] by Gerardo Porcayo”.- Chapter 3: Televisual Subjectivities: Mediatic Ultraviolence and Disappearing Bodies in “Ruido gris” [“Gray Noise”] and Punto cero [Point Zero] by Pepe Rojo.- Chapter 4: Fake Presidents and Fake News: Holograms and Virtual Lenses in Eve Gil’s Virtus and Guillermo Lavín’s “Él piensa que algo no encaja” [“He Thinks Something is Off”].- Chapter 5: Conclusion: Specular Fictions in the Age of Embodied Internet

    Több