• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Understanding Site in Design Pedagogy

    Understanding Site in Design Pedagogy by Burns, Sean; Wilson, Matthew;

    Sorozatcím: Routledge Focus on Design Pedagogy;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 51.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        24 838 Ft (23 655 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 968 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 870 Ft (18 924 Ft + 5% áfa)

    24 838 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book examines diverse ways of questioning, critiquing, and communicating site in the creative process of architecture, interior design, urban planning, and historical and cultural studies.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book examines diverse ways of questioning, critiquing, and communicating site in the creative process of architecture, interior design, urban planning, and historical and cultural studies. The authors use the term site to connote a series of complex, established, or pre-existing conditions – a setting, an atmosphere, an area – to read, to interpret, to relate to, and to engage with, to redefine, or to create in relation to a design prompt. By acknowledging, accommodating, and empowering the physical, intellectual, and cultural characteristics of a site, students question its history, boundaries, posture, and situational aspects. Such inquiries promote a deeper appreciation of a site and thus help students to acknowledge its capacity to influence design throughout the iterative creative process.



    Understanding Site in Design Pedagogy adds to the body of literature on design studio pedagogy by presenting a collection of essays that challenge normative assumptions about what defines a site and its distinctive qualities. It poses a series of pedagogical questions for how sites might be diversely interpreted and introduced to design students. This study offers chapters that speak to site, memory, and lived experience; multi-scalar thinking about site; connecting to site through sensory phenomenon in interior design; alternate ways of engaging site for learning sustainable principles; and introducing unorthodox forms of site as the impetus to creative endeavours. It offers innovative approaches to scholarship of teaching and learning with respect to diverse readings of site within design education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations. Acknowledgements. List of Contributors. Introduction. 1 Mutable Atmospheres. 2 Going to Places and Staying at Home: Critical Reflections on Thematic Cartography and Desktop Documentation in Online Education. 3 Sites of Alternate Origin: Design Ideation Under a New Austerity. 4 Sensorial Strategies: A Phenomenological Approach Connecting Site to Interior Design. 5 Touring Spaceship Earth: A Systems Approach to Teaching Sustainable Design in the Remote Classroom. Conclusion. Index.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Understanding Site in Design Pedagogy

    The Library of Lost Maps

    Cheshire, James

    14 332 Ft

    12 469 Ft

    20% %kedvezmény
    Understanding Site in Design Pedagogy

    Private Law and the Data Act: Mu?nster Colloquia on EU Law and the Digital Economy VIII

    Lohsse, Sebastian; Schulze, Reiner; Staudenmayer, Dirk

    31 053 Ft

    24 843 Ft

    20% %kedvezmény
    Understanding Site in Design Pedagogy

    Understanding Site in Design Pedagogy

    Burns, Sean; Wilson, Matthew; (ed.)

    24 838 Ft

    19 870 Ft

    20% %kedvezmény
    Understanding Site in Design Pedagogy

    Learning the Physics of Einstein with Georges Lemaître: Before the Big Bang Theory

    Lemaître, Georges; Govaerts, Jan; Stoffel, Jean-François, Leroy, Christine; Lyle, Stephen N.(ed.)

    53 249 Ft

    42 600 Ft

    Understanding Site in Design Pedagogy

    Storm of Memory

    Dine, Jim;

    4 147 Ft

    3 940 Ft

    20% %kedvezmény
    Understanding Site in Design Pedagogy

    Smart Data Intelligence: Proceedings of ICSMDI 2025

    Asokan, R.; Ruiz, Diego P. ; Păvăloaia, Vasile-Daniel

    124 254 Ft

    99 404 Ft

    next