• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Tourism, Philanthropy and School Tours in Zimbabwe: Problematising “Win-Win” Discourses

    Tourism, Philanthropy and School Tours in Zimbabwe by Smithers, Kathleen;

    Problematising “Win-Win” Discourses

    Sorozatcím: Routledge Insights in Tourism Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. augusztus 5.

    • ISBN 9781032527079
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem166 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 390 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 8 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white; 1 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white
    • 584

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book explores the phenomena of school tours and tourism. It explores tensions of authenticity and artificiality in the school site being both a place of community learning and a spectacle for tourism consumption.


    Több

    Hosszú leírás:

    This book explores the phenomena of school tours and tourism. It explores tensions of authenticity and artificiality in the school site being both a place of community learning and a spectacle for tourism consumption.


    Through the example of a school in Matabeleland North, Zimbabwe, the book examines the act of a school tour, whose main aim is to providing fund for the school. It offers a unique interdisciplinary lens that examines both the school as a tourism destination and as a site of learning. By drawing on these two fields, the book provides insights into the tensions inherent in a school that is also a tourism destination. This book will demonstrate to readers the tensions present in tourism partnerships with schools that include some source of philanthropic funding and unpack the complexities of tourism that draws on stereotypical cultural images. It explores these tensions through the lens of school leaders, students, teachers, and tourism personnel.


    The book provides a major and unique contribution to the field of tourism studies and education. It will be of interest to students and researchers interested in tourism studies, sociology, education, philanthropy, development studies, and the Global South.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1 INTRODUCTION


    Image(s) of Africa


    Education challenges


    A note on terminology


    Introduction to the research


    Structure of the book


     


    Chapter 2 HOW DOES TOURISM COME TO BE IN A SCHOOL?


    Economic challenges: A brief history


    Education challenges: A system in crisis


    Tourism in Zimbabwe


    Summary


     


    Chapter 3 INTRODUCING MATOPO SCHOOL


    Matopo School


    Education Tours


    Adventure Company


    Shumba Safaris


    The funding arrangement


    My relationship to the school


    Summary


     


    Chapter 4 THE WHITE SAVIOUR COMPLEX


    Development


    Developmentourism and education: problems of naming


    The white saviour complex


    Dominant images of Majority World children


    Summary


     


    Chapter 5 BUILDING THE SET AND PRODUCING ‘AFRICA’


    Set design: An image of Africa


    Managing conflicting roles of the school


    Use of children because teachers tell lies


    Summary


     


    Chapter 6: THE STARRING ROLE: POOR-BUT-HAPPY CHILDREN


    Playing a character: Poor-but-happy children


    “They are in love with the children”


    Tourist-Visitor-Friend


    Summary


     


    Chapter 7 BREAKING THE FOURTH WALL: THE WHITE SAVIOUR AS PROTAGONIST


    The protagonist: The white saviour


    Complexities of the white saviour in action


    The role I was assigned


    The tension of external funders


    The white saviour and the local community


    Summary


     


    Chapter 8 CONCLUSION

    Több