• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching and Learning the Norms of Life and Faith: Pedagogues, Educators, and their Heritage in Abrahamic Religions

    Teaching and Learning the Norms of Life and Faith by Popa, Catalin-Stefan;

    Pedagogues, Educators, and their Heritage in Abrahamic Religions

    Sorozatcím: Studies in Education and Religion in Ancient and Pre-Modern History in the Mediterranean and Its Environs; 26;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 129.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        53 502 Ft (50 955 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 700 Ft off)
      • Kedvezményes ár 42 802 Ft (40 764 Ft + 5% áfa)

    53 502 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Mittels Fallstudien beleuchtet der vorliegende Band den Einfluss jüdischer, christlicher und islamischer Traditionen auf Wissensvermittlung und Wissenschaft und zeigt auf, wie sich das Zusammenspiel von Glaube, Kultur und Bildung stetig wandelte, um spirituellen wie sozialen Bedürfnissen ihrer Zeit gerecht zu werden. Featuring articles on influential figures such as esteemed teachers, rabbis, Church Fathers, exegetes, mystics, jurists, and polymaths, the present volume offers a comprehensive picture of how education was understood and practiced in Jewish, Christian, and Muslim cultures across various historical periods.

    Több

    Hosszú leírás:

    Mittels Fallstudien beleuchtet der vorliegende Band den Einfluss jüdischer, christlicher und islamischer Traditionen auf Wissensvermittlung und Wissenschaft und zeigt auf, wie sich das Zusammenspiel von Glaube, Kultur und Bildung stetig wandelte, um spirituellen wie sozialen Bedürfnissen ihrer Zeit gerecht zu werden. This volume explores educational practices within the three major monotheistic religions, cultures, traditions, and languages. Through case studies, the contributors illustrate how Jewish, Christian, and Islamic traditions shaped educational ideals, fostered scholarly communities, and guided students through structured curricula. They examine the role of literate elites in transmitting classical knowledge and patristic authority, and how pedagogical legacies contributed to spiritual development and responded to social and religious crises. Aimed at scholars of history, religion, and humanities, students and general readers, this collection of essays offers valuable insights into the enduring and evolving nature of pedagogical values across diverse historical contexts, and features profiles of influential educators such as rabbis, church fathers, exegetes, mystics, jurists, and polymaths.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Matthew Goff : The Expansive Wisdom of a Great Sage: Is There a Book of Ben Sira in Rabbinic Literature? - Andrei A. Orlov : Negative Pedagogy in the Apocalypse of Abraham - Madalina Vartejanu-Joubert : A Rabbinic Paideia: The Ethics of Moderation in Pirkei Avot - Hagith Sivan : Education or Indoctrination? How to Fashion Female (Illi)Literacy in Jewish (and Christian) Late Antiquity - Jennifer Hart Weed : Maimonides' Pedagogical Principles: A Guide for the Perplexed - Ephraim Kanarfogel : R. Jacob b. Meir Tam: The Virtuoso Teacher of the Tosafists - Jon A. Levisohn : Teaching and Learning the Norms of Judaism Beyond the Beit Midrash - Judd Kruger Levingston : Your Children are Your Builders: Moral Education and Play in Jewish Education - Martin Meiser : Divine and Human Education in Patristic Literature: An Overview - Samuel Fernández : The Pedagogical Factor in the Outbreak of the Arian Crisis - Jonathan Farrugia : The Preacher as Teacher: Gregory of Nyssa as an Educator of Faith and Behaviour through His Homilies - Harri Huovinen : The Pedagogy of Spiritual Vision in the Catechetical Homilies of John Chrysostom - Ephräm Givi Lomidze : Georgian Monastic Centres of Learning in the Mediaeval Period: Inspiration and Impulse for Today - Mara Nicosia : Antony of Tagrit and His Teaching: Patristic Quotations in the Treatise On Rhetoric - Catalin-Stefan Popa : Ascesis as Monastic Pedagogy in 10th Century Iraq: The Case of the Life of Joseph Busnaya - Mane Ghevondyan : Armenian Christian Textbooks of the 17-18th Centuries - Luca Patrizi : Ādāb al-ṣūfiyya: The Literature on the Rules of Proper Spiritual Conduct in Sufism - Essam Ayyad : Between Students and Their Shaykhs: Questioning 'Authority' in Medieval Muslim Academia - Keren Abbou Hershkovits : Circulating Knowledge: Receiving, Transmitting and Employing, a Gendered Perspective - Mujadad Zaman : The Art of Learning and the Perfection of Its Aspect: Ibn Jamāʿah on the Potential of Instructors and Learners - Ali B. Langroudi : A 14th-Century Writing Vademecum from Tabriz - Maryam Moazzen : Sayyid Shihāb al-Dīn Marʿashī Najafī: A Bibliophile and Distinguished Marjaʿ-i taqlid

    Több