• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Social Impact for Cultural Organizations: A Toolkit for Creating Change

    Social Impact for Cultural Organizations by Andrews, Richard S.; Simmons, Emilee;

    A Toolkit for Creating Change

    Sorozatcím: Discovering the Creative Industries;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2026. január 27.

    • ISBN 9781032711690
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem210 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 Illustrations, black & white; 1 Line drawings, black & white; 10 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book provides cultural leaders, both emerging and established, with actionable tools to measure outcomes, communicate value, and build sustainable programs that create lasting positive change.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book provides cultural leaders, both emerging and established, with actionable tools to measure outcomes, communicate value, and build sustainable programs that create lasting positive change.


    Through insightful case studies of successful socially engaged art initiatives, readers can see how theory translates into transformative practice. Whether you are a student preparing for a career in arts management or a seasoned professional looking to enhance your organisation's impact on the community, this resource provides a roadmap to harness the unique power of cultural work for social transformation. By adopting this approach, arts organizations can fulfil their artistic missions while becoming essential catalysts for creating more equitable, vibrant, and connected communities. This essential guide offers a perfect balance of theoretical foundations and practical implementation strategies, equipping readers to:


    ·       Articulate and align organizational values with stakeholder expectations


    ·       Strategically identify and prioritize relevant social issues


    ·       Transform business practices to authentically support social purposes


    ·       Navigate marketing, fundraising, and legal considerations through a social impact lens


    Social Impact for Cultural Organizations will be essential reading for students of arts and cultural management worldwide.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction


    RICHARD S. ANDREWS AND EMILEE SIMMONS


    PART I: Social impact perspectives, mission, and programming


    1 Social impact for cultural organizations: definitions and perspectives


    RICHARD S. ANDREWS


    2 Social impact and organizational mission


    RICHARD S. ANDREWS


    3 Social impact and arts programming


    RICHARD S. ANDREWS


    PART II: Embedding social impact throughout the organization


    4 Organizational structures and resources to support social impact


    EMILEE SIMMONS


    5 Marketing and PR for social impact


    EMILEE SIMMONS


    6 Resourcing the Social Impact Enterprise


    EMILEE SIMMONS


    PART III: Measuring social impact and looking to the future


    7 Assessment and evaluation for social impact


    RICHARD S. ANDREWS AND EMILEE SIMMONS


    8 Next steps: the future of social impact


    RICHARD S. ANDREWS AND EMILEE SIMMONS


     

    Több