• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Perspectives on Plagiarism in China: History, Genres, and Education

    Perspectives on Plagiarism in China by Li, Yongyan;

    History, Genres, and Education

    Sorozatcím: Routledge Contemporary China Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 26.

    • ISBN 9781032504797
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem242 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 Illustrations, black & white; 1 Halftones, black & white; 10 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book examines the issue of plagiarism in the Chinese context of history and education, both in classical and contemporary times.


    Több

    Hosszú leírás:

    This book examines the issue of plagiarism in the Chinese context of history and education, both in classical and contemporary times.


    In view of the effort on a global scale to fight against plagiarism and consolidating anti-plagiarism education, this book examines how plagiarism is conceptualized and addressed in the Confucian Heritage Culture society of China. Employing qualitative content analysis, genre analysis, and discourse analysis to examine Chinesemedium textual materials of different kinds, this book offers new perspectives on the question of plagiarism in China. These textual materials include classic and ancient Chinese books, modern newspapers in China (1840–1949), academic literature, correspondence texts on plagiarism cases, and textbooks published in China on Chinese and English academic writing.


    Inspiring future research and educational initiatives aimed at addressing the problem of plagiarism in the contemporary world, this book will appeal to students and scholars of education, Chinese history, and Asian studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction  2. Plagiarism in classical China  3. Plagiarism in the early decades of the 20th century (1): An overview  4. Plagiarism in the early decades of the 20th century (2): A genre perspective  5. Plagiarism in the socio-political movements of the 1950s–70s  6. Criticism and self-criticism in a Correspondence on Plagiarism Cases Corpus 1950s–60s  7. Plagiarism in the 1980s–2000s and the claim of “non-standard source annotation”  8. Plagiarism in the 2010s–early 2020s and the issue of citation negligence  9. Genres in a Correspondence on Plagiarism Cases Corpus 1980s–2010s: A move analysis  10. Figurative and metaphorical characterizations of plagiarism in contemporary Chinese publications  11. Regulating source annotation and promoting academic norms and publishing ethics  12. The Chinese education system addressing the issue of plagiarism

    Több