New Geographies of Music 2
Music in Urban Tourism, Heritage Politics, and Place-Making
Sorozatcím: Geographies of Media;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 42.79
-
17 747 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 549 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 198 Ft (13 522 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
17 747 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2024
- Kiadó Springer Nature Singapore
- Megjelenés dátuma 2024. július 23.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9789819720712
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem143 oldal
- Méret 210x148 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XIII, 143 p. 5 illus. Illustrations, black & white 581
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book is the second installment of a trilogy that explores the spatial dimensions of music. Music has generated substantial interest among geographers, but other academic disciplines have also developed related spatial perspectives on music. This trilogy brings together multiple approaches, each book investigating a bundle of interrelated themes. New Geographies of Music 2: Music in Urban Tourism, Heritage Policies and Place-making starts by exploring contemporary approaches to the study of popular music, as well as the relations existing between music, tourism, heritage and urban geography. The chapters address a range of issues, including how music shapes the “feel” of touristic towns and urban public spaces, how music scenes have an increasing role in heritage and tourism policies, and how this recognition of music has consequences on artistic practices and urban imaginaries. This is a must-read for anyone interested in the relationship between space and music.
Tartalomjegyzék:
Chapter 1. Introduction: Approaching the spatiality of popular music through geographical and interdisciplinary perspectives.- Chapter 2.Music in surf town typology: Alternative spaces of a subculture.- Chapter 3. Street Piano: An Instrument of Urban Change.- Chapter 4.Tango music: between heritage and transnational resources. The geographies of tango in or from Buenos Aires..- Chapter 5.Taking music to the (museum) masses: Museum engagement with the country and grunge music heritages of Nashville and Seattle.- Chapter 6. The hidden music city: the role of music tourism imaginaries in the regeneration of Detroit.
Több
Leaving – A Poem from the Time of the Virus
9 072 Ft
8 165 Ft