Moscow Conceptualism, 1975-1985
Words, Deeds, Legacies
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
13 849 Ft (13 190 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 770 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 080 Ft (10 552 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 849 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2025. december 11.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350227903
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 44 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
As the last generation of underground artists in the Soviet Union and the first on the post-Soviet scene, Moscow conceptualists provide a unique point of view on the breakup of the USSR, the changing role of unofficial art in a repressive state, and the beginning of a new world order in both art and politics. Offering a counter-narrative to the tradition of Socialist Realism that dominates Soviet art history, this book provides insight into the production and activism of the experimental artists that worked in Moscow during this watershed moment in Russian history.
Based on extensive original research and in-depth interviews with the original artists, Nicholas demonstrates how the work of these radical, unconventional artists challenged the Soviet authorities, official doctrine, and even other colleagues in the nonconformist art world. They rebelled against political and artistic restraints alike, turning everyday texts and engaged performances into powerful statements of creative independence and unrestrained imagination.
Unlike many of their fellow dissenters, these artists rejected elitist notions about art for art's sake in favor of a more open, democratic, and on-going dialogue about everyday concerns. Their embrace of humor, their focus on the real meaning of words, and their insistence on the importance of broad participation in the creation of art make these artists important models for the challenges of our own time. A crucial link between the revolutionary avant-garde and contemporary protest art, Moscow conceptualism offers lessons for activists under pressure from authoritarian regimes around the world.
By highlighting the importance of laughter, imaginative outreach, and direct engagement with everyday citizens, this book presents fascinating evidence of the importance of individual protest and demonstrates that socially-engaged art can be a powerful weapon for change in building a better world.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Acknowledgements
Introduction: Art to the Masses in an Era of Stagnation
1. Rereading Moscow Conceptualism
2. Words Worth a Thousand Pictures
3. Performative Words and Collaborative Deeds
4. Words and Worlds: Models for Moscow (Post) Conceptualism
Notes
Bibliography
Index
La Realidad No Es Lo Que Parece: La Estructura Elemental de Las Cosas / Reality Is Not What It Seems