Key Competences and New Literacies
From Slogans to School Reality
Sorozatcím: UNIPA Springer Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 171.19
-
71 001 Ft (67 620 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 200 Ft off)
- Kedvezményes ár 56 801 Ft (54 096 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
71 001 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2023
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2024. augusztus 23.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031232831
- Kötéstípus Puhakötés
- Lásd még 9783031232800
- Terjedelem426 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk VI, 426 p. 45 illus., 27 illus. in color. Illustrations, black & white 589
Kategóriák
Hosszú leírás:
This edited book is a unique comprehensive discussion of 21st century skills in education in a comparative perspective. It presents investigation on how eight very different countries (China, Canada, England, Finland, Poland, South Korea, the USA and Russia) have attempted to integrate key competences and new literacies into their curricula and balance them with the acquisition of disciplinary knowledge. Bringing together psychological, sociological, pedagogical approaches, the book also explores theoretical underpinnings of 21st century skills and offers a scalable solution to align multiple competency and literacy frameworks.
The book provides a conceptual framework for curriculum reform and transformation of school practice designed to ensure that every school graduate thrives in our technologically and culturally changing world. By providing eight empirical portraits of competence-driven curriculum reform, this book is greatresource to educational researchers and policy makers.
Több
Tartalomjegyzék:
Introduction: A global debate on new learning objectives.- Chapter 1 The world is changing, and education is changing with it.- Chapter 2 A framework of key competences and new literacies.- Chapter 3 Canada (Ontario): A Unifying Theme for Canadian Education Is Equity.- Chapter 4 China: Cultivating a Fully Developed Person—‘Moral, Intellectual, and Physically Healthy'.- Chapter 5 England: Knowledge, Competences and Curriculum Reform: Why the English Case Stands Out.- Chapter 6 Republic of Korea: Cultivating Key Competences.- Chapter 7 Finland: Improving Pupils’ Opportunities for Experiencing the Joy of Learning, for Deep Learning, and for Good Learning Achievement.- Chapter 8 Poland: The Learning Environment That Brought about a Change.- Chapter 9 Twenty-First Century Skills and Learning: A Case Study of Developments and Practices in the United States.- Chapter 10 Russian Federation: at a conceptual crossroads.- Chapter 11 Pedagogical and school practices to foster key competencesand domain-general literacy.- Chapter 12 A modern aspect of domain-general instrumental literacy: coding.- Chapter 13 How to Integrate New Literacy in the Curriculum – Example of Environmental Literacy.- Chapter 14 Conclusion: How countries reform their curricula to support the development of key competences.
Több
2 Corinthians: An Exegetical and Theological Exposition of Holy Scripture
15 760 Ft
14 184 Ft