• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • International Comparisons of China’s Technical and Vocational Education and Training System

    International Comparisons of China’s Technical and Vocational Education and Training System by Guo, Zhenyi; Lamb, Stephen;

    Sorozatcím: Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects; 12;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 106.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        44 374 Ft (42 261 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 875 Ft off)
      • Kedvezményes ár 35 499 Ft (33 809 Ft + 5% áfa)

    44 374 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2010
    • Kiadó Springer Netherlands
    • Megjelenés dátuma 2012. október 13.
    • Kötetek száma 1 pieces, Previously published in hardcover

    • ISBN 9789400732940
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Lásd még 9789048187423
    • Terjedelem198 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 454 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk X, 198 p.
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    China is experiencing an unprecedented phenomenon: breakneck industrialization on a scale and at a pace not seen before. It is trying to achieve in just a few decades what Western nations took more than a century to do. The arrival in the country’s cities of tens of millions of rural dwellers, at most semi-skilled, has put huge strain on the country’s system of vocational education, known as TVET. How have the Chinese authorities and their education administrators responded? Is China’s TVET system adapting to the rapidly evolving needs of its industry? Using the province of Yunnan as a subject, this detailed case study is a closely argued and sanguine analysis of the operation of TVET in China. The authors deployed a set of internationally comparable criteria to offer a searching assessment of current performance, at the same time documenting areas of strength and weakness. The question the authors’ methodology answers is how well China’s TVET system is performing compared to technical and vocational education structures in other countries. In fact, they discover that in Yunnan, a province representative of the challenges faced nationwide, much has indeed been done, from a wholesale overhaul of programs to make them relevant to industry requirements, to major investment in infrastructure. Teacher training has been reformed, and take-up of professional master’s and doctoral courses has been encouraged. Joint initiatives with bodies such as UNESCO have improved training and vocational education at high school level.

    While there is a strong international history of such comparative evaluations, which are essential for policy makers to benchmark their administration, few studies have included China despite the enormous amount of value that can be learned from that country’s experience. This work will provide vital material for researchers, governments and development agencies alike.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Education and Training in China.- International Comparisons of TVET.- A Review of Current Practice in China.- Framework for Comparing China’s TVET System.- Comparisons of Social and Economic Context.- Resources.- Participation and Outcome Indicators.- Work-Based Education and Training.- Conclusion.

    Több