• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Intellectual Property Rights, Copynorm and the Fashion Industry: A Comparative Analysis

    Intellectual Property Rights, Copynorm and the Fashion Industry by Jankowska, Marlena;

    A Comparative Analysis

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. július 30.

    • ISBN 9781032452272
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem322 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 600 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 16 Illustrations, black & white; 1 Halftones, black & white; 15 Line drawings, black & white; 31 Tables, black & white
    • 784

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book traces the development of the fashion industry, providing insight into the business and its interrelations with copyright law. It confronts the peculiarities of the fashion industry as a means of demonstrating the importance of intellectual property protection while pointing out the many challenges involved.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book traces the development of the fashion industry, providing insight into the business and, in particular, its interrelations with copyright law. The book explores how the greatest haute couture fashion designers also had a sense for business and that their attention to copyright was one of the weapons in protecting their market position. The work also confronts the peculiarities of the fashion industry as a means of demonstrating the importance of intellectual property protection while pointing out the many challenges involved. A central aim is to provide a copyrightability test for fashion goods based on detailed analysis of the legal regulations in the USA and EU countries, specifically Italy, France, the Netherlands, Germany and Poland. The book will be of interest to researchers and academics working in the areas of Intellectual Property Law, Copyright Law, Business Law, Fashion Law and Design.


    The Open Access version of this book, available at http://www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 license.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of tables


    List of boxes


    List of figures


    Preface: the why



    1 What is fashion? How social and cultural norms make the world of fashion glimmer and mesmerise



    2 House of sartorial genius? History of imitation in the modern fashion industry



    3 Fashion as creativity- and emotions-intensive sector. Business perspectives and intellectual property strategies



    4 Copyrightability of fashion design in US and EU law: in search of a copynorm



    5 Coloured by emotions: craft quality and seductive quality. Originality test revisited

    Több