• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Foundations of Library Services: An Introduction for Support Staff

    Foundations of Library Services by Keeler, Hali R.;

    An Introduction for Support Staff

    Sorozatcím: Library Support Staff Handbooks; 7;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 81.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        38 697 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 739 Ft off)
      • Kedvezményes ár 30 958 Ft (29 484 Ft + 5% áfa)

    38 697 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2
    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2021. március 19.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781538135662
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem252 oldal
    • Méret 267.72x187.45x20.32 mm
    • Súly 671 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 46 b/w photos; 6 tables; 3 textboxes Illustrations, unspecified
    • 138

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Trained library support staff play a critical role in assisting the user in locating and interpreting the resources available in libraries. To do so requires the knowledge and practice of library missions and roles in different types of libraries and the delivery of that information to an increasingly diverse clientele. The plethora of resources available today requires that support staff understand and implement the basic principles of information services as well as the responsibility and relationships among library departments and functional areas.

    Foundations of Library Services is both a text for professors who teach in library support staff programs and an introductory reference manual for support staff who work in libraries. As part of the Library Support Staff Series, this updated edition will guide the LSS to be able to:
    Understand the mission and role of the library in its communityBe familiar with the ethics and values of the profession, including those of the Library Bill of Rights, the ALA Code of Ethics, freedom of information, confidentiality of library records and privacy issuesKnow the responsibility and relationships among library departmentsPractice the basic principles of circulation, including interlibrary loan; current cataloging and classification systems; and acquisitions and collection development policies.Understand how libraries are governed and funded within their organizations or government structuresRealize the value of cooperation to enhance servicesPractice quality customer serviceCommunicate and promote the library's values and servicesRecognize and respond to diversity in user needs

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents:
    List of Illustrations
    Preface
    Acknowledgements
    PART I MATERIALS
    1Library Services Today: An Overview
    2Acquisitions, Collection Development and Classification
    3Special Collections and Non-Book Materials
    4Circulation Services
    5Reference Services, Reader's Advisory and Reserves
    6Resource Sharing
    PART II CUSTOMER SERVICE
    721st Century Library Customer Service: An Overview
    8Customer Service to Youth
    9Customer Service to Older Adults
    10Customer Service to Patrons with Special Needs
    11Customer Service to Challenging Patrons
    12 Library Programming and Public Relations
    PART III ACCESS TO INFORMATION: A FUNDAMENTAL RIGHT
    13Intellectual Freedom and Censorship: An Overview
    14The Freedom to Read
    15Children and Intellectual Freedom
    Glossary
    List of Permissions
    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Foundations of Library Services: An Introduction for Support Staff

    Cyber Security and Operations Management for Industry 4.0

    Elngar, Ahmed A; Thillaiarasu, N.; Elhoseny, Mohamed;(ed.)

    62 107 Ft

    49 686 Ft

    Foundations of Library Services: An Introduction for Support Staff

    A View from the Bench

    Holzman, Red; Lewin, Leonard;

    9 555 Ft

    9 077 Ft

    Foundations of Library Services: An Introduction for Support Staff

    Fossils in the Making – Vertebrate Taphonomy and Paleoecology

    Behrensmeyer, Anna K.; Hill, Andrew P.;

    15 288 Ft

    13 759 Ft

    20% %kedvezmény
    Foundations of Library Services: An Introduction for Support Staff

    The Research Development on Molecular Engineering of Polymers

    Guo, Jia; Chen, Guosong; Li, Jianfeng; Peng, Huisheng

    88 752 Ft

    71 002 Ft

    next