Food, Language, and Society
Communication in Japanese Foodways
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 35.00
-
16 721 Ft (15 925 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 344 Ft off)
- Kedvezményes ár 13 377 Ft (12 740 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 721 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. január 29.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781498571357
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem302 oldal
- Méret 228.6x152.4 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 tables; 624
Kategóriák
Hosszú leírás:
Food, Language, and Society: Communication in Japanese Foodways examines the language of food in Japanese through the lens of cognitive science and cultural studies to explore intriguing ways in which language, food, and culture interact in the fabric of Japanese society. The questions of how, where, and by whom food and food experiences are described provide abundant opportunities for investigating relationships between language and culture from multi-disciplinary perspectives. Linguistic analysis of the language of food enables us to understand cognitive information that motivates and influences people's rhetorical choices on foodways. Detailed discussions reveal that loanwords, mimetics, cooking terms, and metaphors serve as lynchpins to enrich the expressive power of the language of food. Food discourse situated in broader social and cultural contexts also reflect social norms and cultural practices deeply embedded within and beyond our gustatory and culinary life. Food narratives as in cookbooks and advertisements are an informative means for virtual interpersonal communication where individual and group identity is indexed, providing a platform for reexamination of gender and other social norms as response to changes in society. Examined from the interaction of linguistic and sociocultural perspectives, Food, Language, and Society illuminates the form, use, and social meaning of the language of food.
Több