Entrepreneurial Finance, Crowdfunding, and Language
From Social to Financial Support
Sorozatcím: Routledge Studies in Entrepreneurship and Small Business;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 105 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. január 30.
- ISBN 9781032394701
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem126 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 231 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 Illustrations, black & white; 1 Line drawings, black & white; 10 Tables, black & white 633
Kategóriák
Rövid leírás:
Considering language a relevant strategic instrument that entrepreneurs and managers can use to seek external resources, this book investigates and discusses whether and under which conditions language strategies can facilitates entrepreneurs’ social support and legitimation as well as access to external resources.
TöbbHosszú leírás:
Considering language a relevant strategic instrument that entrepreneurs and managers can use to seek external resources, this book investigates and discusses whether and under which conditions language strategies can facilitate entrepreneurs’ social support and legitimation as well as access to external resources.
This book systematically integrates language into the entrepreneurial finance literature and develops a new and more comprehensive framework that relates crowdfunding to language strategies. Therefore, readers will comprehend how language choices, frames and narratives influence companies’ ability to secure social and financial support, and therefore sustain the development of their venture.
Overall, this book provides insights into how entrepreneurs can use language as a strategic tool for accessing resources and support from external stakeholders, thereby considering, alongside traditional economic approaches, institutional processes of meaning-making.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1. Introduction to the Book PART I: Language in organisation and entrepreneurship Chapter 2. The role of language in organisations Chapter 3. Language in entrepreneurship Chapter 4. Language's future-oriented framing and the financing of new ventures PART II: Language and legitimacy dynamics in organisation and entrepreneurship Chapter 5. Legitimacy and stigma in organisations and entrepreneurship: A literature review Chapter 6. Language dynamics and legitimacy in crowdfunding Chapter 7. Narcissistic language and success in green-oriented entrepreneurial ventures Chapter 8. Reflections for future research and practical implications
Több
1200 Hours: What It Takes for Readers and Schools to Succeed
7 031 Ft
6 468 Ft