Early Childhood Language Education and Literacy Practices in Ethiopia
Perspectives from Indigenous Knowledge, Gender and Instructional Practices
Sorozatcím: Routledge Research in Language Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 38.99
-
18 627 Ft (17 740 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 725 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 902 Ft (14 192 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
18 627 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. január 30.
- ISBN 9781032544564
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem214 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 Illustrations, black & white; 6 Halftones, black & white; 4 Line drawings, black & white; 27 Tables, black & white 633
Kategóriák
Rövid leírás:
This edited volume explores how indigenous knowledges and practices can be instrumental in improving literacy outcomes and teacher development practices in Ethiopia, aiding children’s long-term reading, and learning outcomes.
TöbbHosszú leírás:
This edited volume explores how indigenous knowledges and practices can be instrumental in improving literacy outcomes and teacher development practices in Ethiopia, aiding children’s long-term reading, and learning outcomes.
The chapters present research from a collaborative project between Ethiopia and Norway and demonstrate how students can be supported to think pragmatically, learn critically and be in possession of the citizenship skills necessary to thrive in a multilingual world. The authors celebrate multilingualism and bring indigenous traditions such as oracy, storytelling, folktales to the fore revealing their positive impact on educational attainment. Addressing issues of language diversity and systematic ignorance of indigenous literacy practices, the book plays a necessary role in introducing Ethiopia’s cultural heritage to the West and, hence, bridges the cultural gaps between the global north and global south.
Arguably contributing one of the first publications on early literacy in Ethiopian languages, this book will appeal to scholars, researchers and postgraduate students studying the fields of early years literacy and language, indigenous knowledge and applied linguistics more broadly.
The Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND) 4.0 license.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface 1. Introduction: Context for Language Education in Ethiopia PART 1: Challenges associated with early reading competencey and teaching practices 2. Challenges of early grade reading competency in Ethiopia: A synthesis of research and experience 3. Induction of beginning teachers in Ethiopian schools with reference to multilingual pre-school programs 4. Early Grade Reading in Ethiopia: Phonological awareness in grade one textbook: the case of Koorete language PART 2: Indigenous Literacy Practices 5. Implications of Nibab-Bet (School of Reading) for Modern Schooling: the case of educated Ethiopians studied in the two school systems 6. Reading instructions in the traditional schools of the Ethiopian Orthodox Church 7. Teacher Training, Development and Mentorship Practices in the ETOC Schools PART 3: Language Development: Instructional and Pedagogical Relevance 8. Metaphor as a pedagogical tool in Anyuwa 9. Gendered Expressions in Some Ethiopian Languages 10. The Prevalence of Gender Bias in Early Years English and Amharic Textbooks Postscript
Több