Collected Essays on Stravinsky and Classical Music
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 61.99
-
29 615 Ft (28 205 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 923 Ft off)
- Kedvezményes ár 23 692 Ft (22 564 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
29 615 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Jenny Stanford Publishing
- Megjelenés dátuma 2026. január 22.
- ISBN 9789815129892
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem376 oldal
- Méret 229x152 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 87 Illustrations, black & white; 87 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
The early chapters in this volume address the dynamics of his music from a number of analytic-theoretical perspectives. Examined initially are the features of harmony, melody, and rhythm that would remain characteristic of his music regardless of the changes in stylistic orientation.
TöbbHosszú leírás:
The most celebrated of 20th-century composers, Igor Stravinsky may also have been the greatest. The early chapters in this volume address the dynamics of his music from a number of analytic-theoretical perspectives. Examined initially are the features of harmony, melody, and rhythm that would remain characteristic of his music regardless of the changes in stylistic orientation. Chapter 2 turns more specifically to the Stravinsky?Balanchine ballet Agon, an essay published here for the first time. The subsequent chapters focus on The Rite of Spring. The critical commentary of Theodor Adorno and Richard Taruskin is assessed, as is Matthew McDonald?s attempt to derive the irregular rhythmic patterns in The Rite from ?intervallic series.? The topics in the latter chapters are aesthetic and critical as well as analytical: the New Musicology of the 1980s and 1990s, the use of overtly political and feminist ideas in the analysis of Beethoven?s music, the ?relative autonomy? of music, and the pluralism of 20th-century music. Heinrich Schenker?s theory of tonal music is discussed and defended against many of its critics, past and present, while Ruth A. Solie and Marianne Kielian-Gilbert respond critically to these and many other issues, adding variety and life to the inquiry as a whole.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction Part I 1. A Case in Point: Context and Analytical Method in Stravinsky 2. Stravinsky by Way of Agon 3. From The Firebird to The Rite of Spring: Meter and Alignment in Stravinsky?s Russian-Period Works 4. The Physicality of The Rite: Remarks on the Forces of Meter and Their Disruption Part II 5. Politics, Feminism, and Contemporary Music Theory 6. What Do Feminists Want? A Reply to Pieter van den Toorn (Ruth A. Solie) 7. What Price Analysis? 8. Schenker and His Critics 9. The Ninth and Beyond 10. Invoking Motives and Immediacy: Foils and Contexts for Pieter C. van den Toorn?s Music, Politics, and the Academy (Marianne Kielian-Gilbert)
Több