Art Capital – Museum Politics and the Making of the Louvre Abu Dhabi
Museum Politics and the Making of the Louvre Abu Dhabi
Sorozatcím: Culture and Economic Life;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 22.99
-
10 983 Ft (10 460 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 098 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 885 Ft (9 414 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 983 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó MK – Stanford University Press
- Megjelenés dátuma 2026. január 13.
- ISBN 9781503644762
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 229x152x15 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 table, 37 halftones 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Museums often served nationalist and imperialist interests in the past, but the primary force in the 21st century is the market. Museum franchising—exemplified by the Louvre Abu Dhabi—is one of the most visible cases of the increasing entanglement of art and museums with capital interests. Such projects are often touted as global enterprises diversifying the art world. Frequently, critics of these controversial projects question these claims and market influence.
The intersection of these two forces—increasing capitalization and moving toward inclusivity—creates a fundamental tension, and that is the subject of Beth Derderian's Art Capital. Focusing on the decade between the Louvre Abu Dhabi's announcement and its eventual opening, the book analyzes how major shifts away from the 19th- and 20th-century paradigm of culture-state representation play out in museums' and artists' everyday practices. Derderian traces the emergence of a new logic, wherein the ways that artists represent the state shift, as does the notion of what constitutes 'good art.' In addition, these intersecting forces spur preemptive erasures that neutralize and depoliticize difference for museum publics.
Drawing on ethnographic research with artists, curators, museum staff, gallerists, art teachers, and other arts professionals, this book analyzes the UAE art world as a microcosm of these massive, epistemic changes.
Több