• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Introduction to Tourism

    Introduction to Tourism by Sharma, Shailja;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 30.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 332 Ft (13 650 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 866 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 466 Ft (10 920 Ft + 5% áfa)

    14 332 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó SAGE Publications Pvt. Ltd
    • Megjelenés dátuma 2021. február 15.

    • ISBN 9789353885106
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem528 oldal
    • Méret 241x184 mm
    • Nyelv angol
    • 138

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Using situational case studies, vignettes on world-class destinations and wide-ranging examples,this book aims to create awareness and understanding on the functioning of the tourism industry. 














































    Több

    Hosszú leírás:

    Using situational case studies, vignettes on world-class destinations and wide-ranging examples,this book aims to create awareness and understanding on the functioning of the tourism industry. 



    A stepping stone for everyone aspiring to make a career in the tourism and hospitality industry, this textbook builds a strong groundwork of basic concepts and explains theories and their applications in real-life situations.



    Using situational case studies, vignettes on world-class destinations and wide-ranging examples, Introduction to Tourism aims to create awareness and understanding among the readers on the functioning of the tourism industry. It offers insights into how countries devise their tourism marketing strategies and how to deal with situations while working with tourists and travellers. 



    Each section of the book has been thematically designed and mapped with the curriculum of major universities for distinct learning outcomes. This book is meant to be a compact and constant companion for all students undergoing any kind of training in the tourism and hospitality industry to enhance their professional skills.





    Key Features:



    • Special focus on emerging trends and situations in the tourism sector, including the effect of COVID-19 on the industry and its functioning



    • Comprehensive coverage of the five A’s of tourism industry citing latest examples and new evolving patterns 



    • Each section aided by case studies with well-defined learning outcomes and discussion questions for classroom teaching



    • Each chapter facilitated with an opening vignette, learning objectives and chapter-end activities for self-assessment as well as group projects

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface
    Acknowledgements
    About the Book
    SECTION A The Building Blocks of Tourism
    What is Tourism?
    Motivations for Travelling
    Types of Tourism
    Niche Tourism Products
    Components of Tourism Industry
    Tourism Resources to Tourism Products
    Types of Tourism Markets
    The New-age Traveller
    Positive Impacts of Tourism
    Negative Impacts of Tourism
    Case Studies
    SECTION B Lifeline of Tourism Business
    Attractions
    Accessibility: Part I
    Accessibility: Part II
    Accommodation
    Alternative Forms of Accommodation
    Amenities
    Activities at a Destination
    Case Studies
    SECTION C The Trending Holidaying
    Planning a Vacation
    Travel Stages
    Travel Formalities
    Travel Stress
    Pre-departure Checklist for Travellers
    Case Studies
    SECTION D The Experience Facilitators
    The Touch Points of Tourism Industry
    Travel Intermediaries
    The Tour Leader
    The Tour Guide
    The Cab Driver
    Role of Government in Promoting Tourism
    Case Studies
    SECTION E Challenges and Opportunities in Tourism Industry
    Handling Emergency Situations
    Obstacles and Threats to Tourism
    Emerging Trends in Tourism
    Career Opportunities in Travel and Tourism
    Over Tourism
    Travel Green: Practice Responsible Travel
    Case Studies
    Index

    Több