Black Girlhood and Identity in Canadian Elementary Schools
A Feminist Perspective on Voice, Agency, and Visibility
Sorozatcím: Routledge Research in Race and Ethnicity in Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 135.00
-
64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 899 Ft off)
- Kedvezményes ár 51 597 Ft (49 140 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
64 496 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. november 15.
- ISBN 9781032648545
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem142 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 340 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 Tables, black & white 612
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume uses interview data from self-identified Black women reflecting on their childhood in the Canadian public-school system to explore voice, agency, girlhood, and identity in Canada’s elementary schools.
TöbbHosszú leírás:
This volume uses interviews and narratives data from self-identified Black women reflecting on their childhood in the Canadian public school system, to explore voice and agency, girlhood, and identity in Canada’s elementary schools. Exploring themes of race, gender, identity, friendship, dreams, authority, and success, the author showcases diversity in Black Canadian feminism and gives voice and agency to Black female stories that have traditionally been absent amongst the literary canon of education. An intimate and compelling scholarly exploration, it contributes to conversations around transforming the Black girl narrative in public education and will appeal to researchers, faculty, and post-graduate students with interests in race and ethnicity in education, gender studies, and multicultural education.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1: Where Is My Africa Within the Curriculum? Chapter 2: The Complexities of Blackness Chapter 3: Whiteness and the Idea of Multicultural Schools Chapter 4: At the Intersection of Race and Gender Chapter 5: Black Girl Code: The Modern Feminist Chapter 6: Black Girl’s Stories in School: Hear Our Truth Chapter 7: Where Do We Go from Here? Chapter 8: Bringing it All Together Chapter 9: Loving Blackness: A Call to Action Chapter 10: Where Are We Now?
Több
The Architecture of Alexandria and Egypt 300 B.C ? A.D. 700
26 276 Ft
22 860 Ft
Soul and Body Diseases, Remedies and Healing in Middle Eastern Religious Cultures and Traditions
68 848 Ft
63 341 Ft
Matthew's Gospel
7 298 Ft
6 715 Ft