• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Women’s Activism in the Transatlantic Consumers’ Leagues, 1885–1920

    Women’s Activism in the Transatlantic Consumers’ Leagues, 1885–1920 by Janssen, Flore;

    Sorozatcím: Nineteenth-Century and Neo-Victorian Cultures;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 3 440 Ft off)
      • Kedvezményes ár 39 558 Ft (37 674 Ft + 5% áfa)

    42 997 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Edinburgh University Press
    • Megjelenés dátuma 2023. november 8.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781474497985
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 4 black and white illustrations
    • 510

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Uncovers the central and leading roles of women in the development of organised consumer activism in the UK and the USA between 1885 and 1920

    Több

    Hosszú leírás:

    Ethical consumption and consumer choice are at the heart of public debates today, but consumer activism has a long history. At the end of the nineteenth century, groups of women activists in different countries weaponised their reputation as consumers to mount campaigns against labour exploitation. By the early twentieth century, they had built an international network of Consumers’ Leagues that influenced public opinion and achieved legislative change. Analysing the campaign writing of women activists, including both well-known and recently rediscovered historical figures, Flore Janssen provides new insights into the campaigns that underpinned important developments in the rights of workers and the social position of women. Highlighting the social, economic and political influence of women as activists, this book discusses campaign strategies, but also draws attention to problematic politics within these campaigns. Through its critically contextualised analysis of this specific consumer movement, the book reveals the origins of many consumer campaign strategies that remain familiar today.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of FiguresAcknowledgments

    Series Preface

    Abbreviations

    Introduction. Gender, Wealth and the Rhetoric of Ethical Consumption

    Part I: Establishing the movement, 1885–1900

    1. ‘Let the Buyer Beware’: Clementina Black and the Consumers’ League in the UK, 1887–1890

    2 ‘An Epoch-Making Movement’: Consumers’ Leagues in the USA and Beyond, 1890–1900

    Part II: Strategic developments, 1900–1920

    3 Encounters with Sweating: Public Outreach and Political Influence in the UK, 1900–1910

    4. ‘The Health and Welfare of the Republic’: The National Consumers’ League and the Question of Gender in US Protective Labour Legislation, 1895–1920

    Conclusion. Afterlives: Citizen Consumers and the Continued Influence of Consumers’ League Strategies Bibliography

    Index

    Több