• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching and Confronting Racial Neoliberalism in Higher Education: Autoethnographic Explorations of the Race Studies Classroom

    Teaching and Confronting Racial Neoliberalism in Higher Education by Byng, Michelle D.; Thomas, Vaso; Peters, Donna-Marie;

    Autoethnographic Explorations of the Race Studies Classroom

    Sorozatcím: Routledge Research in Race and Ethnicity in Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 18.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        9 072 Ft (8 640 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 1 814 Ft off)
      • Kedvezményes ár 7 258 Ft (6 912 Ft + 5% áfa)

    9 072 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book examines the way in which professors must confront the social implications of racial neoliberalism.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book examines the way in which professors must confront the social implications of racial neoliberalism. Drawing on autoethnographic research from the authors’ combined 100 years of teaching experience, it recognizes the need for faculty to negotiate their own experiences with race, as well as those of their students. It focuses on the experiential nature of teaching, supplementing the fields’ focus on pedagogy, and recognizes that professors must, in fact, highlight, rather than downplay, the realities of racial inequalities of the past and present. It explores the ability of instructors to make students who are not of color feel that they are not racists, as well as their ability to make students of color feel that they can present their experiences of racism as legitimate. A unique sociological analysis of the racial studies classroom, this book will be of value to researchers, scholars and faculty with interests in race and ethnicity in education; diversity studies; equity; pedagogy; and the sociology of education, teaching, and learning.

    Több

    Tartalomjegyzék:


    Preface


    Introduction: Confronting Racial Neoliberalism in Race Studies Courses


    1 Feeling Race


    2 Teaching Race


    3 Feeling Teaching Race


    Conclusion


    Epilogue


    Appendix: Methodological Reflections

    Több