Waggish Coquetry in South Asian Street Communication
Kiadó: Lexington Books
Megjelenés dátuma: 2019. november 13.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 85.00
GBP 85.00
Az Ön ára:
37 771 (35 972 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 8% (kb. 3 284 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Nem tudnak pontosabbat?
A termék adatai:
ISBN13: | 9781498554718 |
ISBN10: | 1498554717 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 206 oldal |
Méret: | 232x158x20 mm |
Súly: | 503 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 10 Illustrations, unspecified; 9 Illustrations, black & white |
0 |
Témakör:
Rövid leírás:
Waggish Coquetry in South Asian Street Communication critically examines the role of coquettish remarks in urban life of South Asia, their role in South Asian street communication, their semiotic make-up and use of metaphor, and their role in sexual harassment.
Hosszú leírás:
Waggish Coquetry in South Asian Street Communication critically examines the role of coquettish remarks in urban life of South Asia, in the context of the sociology and linguistics of South Asian street communication. Ali R. Fatihi explores the design and structure of coquetry, and in so doing sheds light on the role of gendered street communication as a type of sexual harassment. Fatihi takes up the semiology of the street, focusing on the street as the locus of communication and its meaning in the community. The book also describes the role of metaphors in coquettish remarks, placing them in the context of the anthropology and sociology of streets, and male behavior therein.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
Chapter I Introduction
Chapter II Street Communication
Chapter III Coquetry
Chapter IV Coquettish Metaphors
Chapter V Conclusions and Implications
Bibliography
Chapter I Introduction
Chapter II Street Communication
Chapter III Coquetry
Chapter IV Coquettish Metaphors
Chapter V Conclusions and Implications
Bibliography