Speakeasies to Symphonies
The Jazz Genius of James P. Johnson
Sorozatcím: American Made Music Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 26.99
-
12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 289 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 605 Ft (11 052 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 894 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University Press of Mississippi
- Megjelenés dátuma 2026. január 15.
- ISBN 9781496857538
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem277 oldal
- Méret 235x156 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 52 b&w illustrations 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
James P. Johnson (1894–1955) is one of the most important figures in twentieth-century American music. However, few people other than scholars and serious fans know of his life and work. Rare jazz aficionados know him as the Father of Harlem Stride piano but his other monumental contributions to American music are seldom acknowledged. Speakeasies to Symphonies: The Jazz Genius of James P. Johnson seeks to rectify this.
Johnson, born in New Jersey, absorbed many musical elements in his youth, especially the African American culture of the Southeastern Seaboard, to create a new musical and rhythmic force for jazz, musical theater, and symphonic music. Johnson’s career stretched from the early 1910s to the early 1950s. His heyday was the 1920s—the decade known for the Jazz Age, the Harlem Renaissance, rent parties, classic blues singers, the first golden age of Broadway and the great American song book, and, perhaps most notably, the worldwide music and dance phenomenon, the Charleston. Johnson not only composed the signature tune that has come to define the decade but was a critical part of the other seminal cornerstones of American music.
Speakeasies to Symphonies presents a detailed portrait of Johnson’s life, music, teachers, associates, protégés, and activity right up to his death. Scott E. Brown explores primary sources previously unavailable, including Johnson’s personal papers, to fill in many gaps and answer lingering questions in his biography, painting a complete picture of his essential legacy.