Sense Knowledge and the Challenge of Italian Renaissance Art
El Greco, Velázquez, Rembrandt
Sorozatcím: Visual and Material Culture, 1300-1700;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041185932
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem242 oldal
- Méret 246x174 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Giles Knox examines how El Greco, Velaìzquez, and Rembrandt, though a disparate group of artists, were connected by a new self-consciousness with respect to artistic tradition.
TöbbHosszú leírás:
Giles Knox examines how El Greco, Velaìzquez, and Rembrandt, though a disparate group of artists, were connected by a new self-consciousness with respect to artistic tradition. In particular, Knox considers the relationship of these artists to the art of Renaissance Italy, and sets aside nationalist art histories in order to see the period as one of fruitful exchange. Across Europe during the seventeenth century, artists read Italian-inspired writings on art and these texts informed how they contemplated their practice. Knox demonstrates how these three artists engaged dynamically with these writings, incorporating or rejecting the theoretical premises to which they were exposed. Additionally, this study significantly expands our understanding of how paintings can activate the sense of touch. Knox discusses how Velaìzquez and Rembrandt, though in quite different ways, sought to conjure for viewers thoughts about touching that resonated directly with the subject matter they depicted.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements,List of Illustrations, Introduction: Polemics of Painting Part One - Origin Stories and the Challenge of Italy, Chapter One - El Greco: Italy, Crete, Toledo, Chapter Two - From El Greco to Velázquez: Juan Bautista Maíno Part Two - Illusion, Materiality, Touch, Chapter Three - Velázquez and Inversion: Making and Illusion, Chapter Four - Vulcan, Mars, and Venus: Erotic Touch, Chapter Five - Late Rembrandt I: Texture and Skilled Touch, Chapter Six - Late Rembrandt II: Feeling with the Eyes, Conclusion, Bibliography, Index.
Több