Prolegomena to Any Future Materialism: A Weak Nature Alone

Prolegomena to Any Future Materialism

A Weak Nature Alone
 
Sorozatcím: Diaeresis;
Kiadó: Northwestern University Press
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Hardback
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
EUR 108.00
Becsült forint ár:
44 566 Ft (42 444 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

41 001 (39 048 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 8% (kb. 3 565 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Nem tudnak pontosabbat?
 
 
 
 
 
A termék adatai:

ISBN13:9780810140639
ISBN10:0810140632
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:396 oldal
Méret:229x152 mm
Súly:633 g
Nyelv:angol
0
Témakör:
Rövid leírás:

Adrian Johnston&&&8217;s trilogy forges a thoroughly materialist yet antireductive theory of subjectivity. In this second volume, A Weak Nature Alone, Johnston focuses on the philosophy of nature required for such a theory.

Hosszú leírás:
Adrian Johnston&&&38;rsquo;s trilogy Prolegomena to Any Future Materialism aims to forge a thoroughly materialist yet antireductive theory of subjectivity. In this second volume, A Weak Nature Alone, Johnston focuses on the philosophy of nature required for such a theory. This volume is guided by a fundamental question: How must nature be rethought so that human minds and freedom do not appear to be either impossible or inexplicable within it? Asked differently: How must the natural world itself be structured such that sapient subjects in all their distinctive peculiarities emerged from and continue to exist within this world?

In A Weak Nature Alone, Johnston develops his transcendental materialist account of nature through engaging with and weaving together five main sources of inspiration: Hegelian philosophy, Marxist materialism, Freudian-Lacanian metapsychology, Anglo-American analytic neo-Hegelianism, and evolutionary theory and neurobiology. Johnston argues that these seemingly (but not really) strange bedfellows should be brought together so as to construct a contemporary ontology of nature. Through this ontology, nonnatural human subjects can be seen to arise in an immanent, bottom-up fashion&&&160;from nature itself.&&&160;