Practical Knowledge and Information Management - Schopflin, Katharine; Walsh, Matt; - Prospero Internetes Könyváruház

Practical Knowledge and Information Management

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Facet Publishing
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 135.00
Becsült forint ár:
65 205 Ft (62 100 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

58 685 (55 890 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 6 521 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Ez a könyv része a Prospero 30. születésnapi ajánlatának. Ha 2024. október 6-án vagy 7-én a születésnapi listában szereplő (zöld lufis logóval megjelölt) könyvet rendel online (az internetes áruházban, kosárbatétel útján, onnan elküldve a könyvet), akkor csakis ezen a két napon minden ilyen könyvre 20% kedvezményt adunk.
Sőt, ha a vásár folyamán (lehetőleg egy rendelésben) legalább három ilyen könyvet rendel, a legalacsonyabb árú könyvre 30% kedvezményt fogunk a rendelés beérkezése után beállítani.
Ha rendelése(i) értéke a legalább három születésnapi könyvből elérné(k) a 100.000 Ft értéket áfa nélkül, akkor nem a legalacsonyabb, hanem a legmagasabb árú könyvre fogjuk beállítani a soha nem látottan magas, 30%-os kedvezményt.
(A 30%-os, különleges engedményt nem fogja látni a kosárban, azt munkatársaink a rendelés beérkezése után állítják be. Fontos, hogy a rendelés október 6-án vagy 7-én történjen, sem előtte, sem utána nem fogjuk tudni érvényesíteni a kedvezményt. A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.)
Kérjük, hogy a születésnapi könyveit lehetőleg egy rendelésbe tegye, mert így könnyebb követnünk a kedvezményes rendelések összértékét, és azt, hogy melyik könyvre jár a 30% kedvezmény.
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book provides a practical guide to implementing knowledge and information initiatives in the workplace.

Hosszú leírás:

Practical Knowledge and Information Management (KIM) is a guide written by and for knowledge and information management practitioners. As well as offering an introduction to the field, it provides advice and expertise that can be applied to real-life workplace situations. It offers an antidote to hype and best practice you can actually use.

Content covered includes:

  • introducing KIM to organizations
  • information management and governance
  • communities of practice, knowledge sharing and learning
  • knowledge bases, know-how and wikis
  • after-action reviews, project learning and legacy

This book will be useful for existing knowledge and information practitioners as well as information professionals increasing their skills in the area. It offers insight for experienced professionals and a good introduction to students and professionals wanting to increase their knowledge.



'The style is authoritative and accessible, with the authors? own expertise evident with the vignettes of real-life examples of the issues raised, both as positive examples and also of things going wrong. The anonymised case studies are highlighted in stand-out text boxes, giving a brief overview of the topic and contextual information to bring it to life.'
- Emily Hopkins, Knowledge Management Programme Manager Health Education England, CILIP Health Libraries Group newsletter
Tartalomjegyzék:
1 Introduction to knowledge and information management
Definition
The history of knowledge management
The history of information management
How knowledge and information management works
Further reading


2 Introducing knowledge and information management
to organizations
Organizational culture and knowledge and information
management
Who needs knowledge management?
Introducing knowledge and information management
Making the case for knowledge and information management
Further reading


3 Information management and governance
Information and data repositories
Key points of advice for good information management
Governance and policies
Recommended approaches
Further reading

4 Communities and knowledge-sharing
Communication in the workplace
Supporting successful communities
Recommended approaches
Further reading


5 Making knowledge explicit: knowledge bases
know-how and wikis
Knowledge organizing systems
Types of knowledge storage
Recommended approaches
Further reading


6 Capturing knowledge legacy: passing on staff
knowledge
Storytelling and ?show and tell?
Recommended approaches
After-action reviews and lessons learned
Knowledge capture from departing staff
Recommended approaches
Further reading


Afterword: the future of knowledge and information
management


References


Index



Case studies and sidebars


Chapter 2: Introducing knowledge and information
management to organizations
Case study 2.1: Making KIM noticed
Case study 2.2: How not to introduce KIM


Chapter 3: Information management and governance
Case study 3.1: Core organizational data
Case study 3.2: The legacy of email
Sidebar: Six alternatives to email
Sidebar: A word about controls


Chapter 4: Communities and knowledge-sharing
Case study 4.1: Managing your online communities
Case study 4.2: Building a champions network
Sidebar: What to consider when managing online communities


Chapter 5: Making knowledge explicit: knowledge bases, 75
know-how and wikis
Case study 5.1: Using your users? language
Sidebar: Types of taxonomies in knowledge and information
management
Case study 5.2: Managing legal know-how

Chapter 6: Capturing knowledge legacy: passing on staff 91
knowledge
Case study 6.1: Learning from failure
Case study 6.2: The Capstone approach