• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Managing Projects in the Creative Industries
      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 52.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        25 315 Ft (24 110 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 063 Ft off)
      • Kedvezményes ár 20 252 Ft (19 288 Ft + 5% áfa)

    25 315 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book offers a critical and transdisciplinary rethinking of project management in the creative industries. Bridging theory and practice, it explores how traditional approaches can be adapted, enriched, or challenged to better respond to the complex, uncertain, and value-driven nature of contemporary creative work.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book offers a critical and transdisciplinary rethinking of project management in the creative industries. Bridging theory and practice, it explores how traditional approaches can be adapted, enriched, or challenged to better respond to the complex, uncertain, and value-driven nature of contemporary creative work.


    Each chapter explores project management theory through clearly articulated frameworks from major schools of thought, referencing key scholarly contributions. These theoretical discussions are complemented by real-world examples from an experienced creative industries project manager, creating a dialogue between academic rigor and practical relevance. The text critically examines traditional project management assumptions, offering conceptual resources to reimagine project management as a collaborative, reflexive space for meaning-making. Drawing on provocative frameworks like the Scandinavian School and Making Projects Critical, alongside insights from design and the social sciences, it proposes integrative models that balance organisational efficiency with the unique values, rhythms, and processes inherent to creative practice. The dual approach of theoretical depth paired with practitioner wisdom equips readers with both intellectual understanding and practical tools to navigate the complexities of managing innovative projects. The result is a fresh perspective that honours the distinctive characteristics of creative work while maintaining necessary structure and direction.


    Managing Projects in the Creative Industries is intended for researchers, students, project management professionals, and practitioners in the cultural and creative industries who seek to enrich their practices, challenge dominant norms, and develop more human-centred, critical, and context-sensitive approaches.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction

    Chapter 1: The Projects in the Creative Industries


    Chapter 2: Mainstream: Modern Project Management Thinking


    Chapter 3: The Promises of Agile and the Creative Industries


    Chapter 4: Bridging the Gap: Reflexive Practice to Unite Project Managers and Creative Workers


    Chapter 5: The Making Project Critical Approach


    Chapter 6: Beyond the Making Project Critical Approach


    Conclusion

    Több