Intercultural Communication: A Critical Introduction

Intercultural Communication

A Critical Introduction
 
Kiadás sorszáma: 2, New edition
Kiadó: Edinburgh University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 24.99
Becsült forint ár:
9 892 Ft (9 421 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

9 101 (8 667 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 8% (kb. 791 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz

Kattintson ide a bejelentkezéshez.
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: 2-3 hét általában. A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
 
 
 
A termék adatai:

ISBN13:9781474412919
ISBN10:1474412912
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:240 oldal
Méret:234x156 mm
Súly:369 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 2 Illustrations, black & white
554
Témakör:
Rövid leírás:

Combining perspectives from discourse analysis and sociolinguistics, the second edition of this popular textbook provides students with an up-to-date overview of the field of intercultural communication.

Hosszú leírás:
Combining perspectives from discourse analysis and sociolinguistics, the second edition of this popular textbook provides students with an up-to-date overview of the field of intercultural communication. Ingrid Piller explains communication in context using two main approaches. The first treats cultural identity, difference and similarity as discursive constructions. The second, informed by bilingualism studies, highlights the use and prestige of different languages and language varieties as well as the varying access that speakers have to them.

</i>Praise for the first edition</i><p>Its clear structure, the comprehensive literature reviews, the stimulating activities at the end of each chapter, and the accessible writing style make it an excellent working tool for teachers and students of intercultural communication.</p>

Tartalomjegyzék:
1. Overview; 2. Approaching intercultural communication; 3. The genealogy of intercultural communication; 4. Language and culture; 5. Nation and culture; 6. Intercultural communication at work; 7. Intercultural communication for sale; 8. Intercultural romance; 9. Intercultural communication and exclusion; 10 Intercultural communication in a multilingual world; 11. The future of intercultural communication