Fashion Thinking
Creative Approaches to the Design Process
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 33.99
-
16 238 Ft (15 465 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 248 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 991 Ft (12 372 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 238 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2020. december 10.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350082755
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 268x210x18 mm
- Súly 800 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 250 colour illus 119
Kategóriák
Hosszú leírás:
Fashion's great innovations often spring from inspired designers developing unique concepts and challenging the status quo. But how do they do it? To find out, follow ten exceptional fashion design students as they respond to a brief, exploring their diverse strategies and the thinking behind their final collections.
This second edition of Fashion Thinking features six new interviews, with insight from the director of Open Style Lab, Grace Jun, and Yeohlee Teng, whose designs have earned a permanent place in the Costume Collection at the Metropolitan Museum of Art, New York. There are also four new case studies, incorporating new technology including adaptive design for the visually impaired and the use of augmented reality.
Beautifully illustrated and structured to clearly demonstrate how to take ideas from concept to design, Fashion Thinking demystifies the creative thinking process to help you develop your own unique collection.
Fashion Thinking also has its own companion website to this book - with curated videos and websites relating to each designer. Visit: https://www.bloomsburyonlineresources.com/fashion-thinking-creative-approaches-to-the-design-process-2/home
Tartalomjegyzék:
Foreword by Shelley Fox
CONTEXT
An introduction to process
Challenging the Status Quo
Establishing Systems
>The Design Cycle
>Linear versus Random
Idea Generation
Research Exploration
Design Translation
1: Hope for the Future by Janelle Abbott (Zero Waste)
Perspective: Fashion + Sustainability, Timo Rissanen
2: Virtual Appropriation by Melitta Baumeister
Perspective: Fashion + Architecture, Siki Im
3: My Wonderland by Leaf Xia
Perspective: The Collective | Fashion + Art, Gabi Asfour and Adi Gil of threeASFOUR
4: Knitting and Pleating by Jie Li
Perspective: Genderless Design + Socio-Political Awareness, Private Policy [Haoran Li & Siying Qu]
5: Via by Camila Chiriboga
Perspective: Universal Design | Open Style Lab, Grace Jun
6: Trompe l'oeil by Sara Bro-Jorgensen
Perspective: Zero Waste Design Ethos, Yeohlee Teng
7: Umbrella Ghosts by Tiffany Huang and Kailu Guan
Perspective: Education + Professional Development, Sara Kozlowski
8: Tensegrity by Aura Taylor
Perspective: Fashion Journalism, Humanitarianism + Body Positivity, Mickey Boardman
9: Techno Naturology by Elaine Ng Yan Ling
Perspective: Textiles | Graduate Studies, Preethi Gopinath
10: Excessivism By Ji Won Choi
Perspective: Design + Labor | Fashion Studies, Christina Moon
Further Resources
Glossary
Acknowledgements