Editorial Illustration
Context, content and creation
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 27.99
-
13 372 Ft (12 735 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 674 Ft off)
- Kedvezményes ár 10 697 Ft (10 188 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 372 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2022. december 1.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350096868
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 268x210x10 mm
- Súly 760 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 230 colour illus 417
Kategóriák
Hosszú leírás:
Across digital and print media, editorial illustrators create visuals to support text and convey ideas, but there is more to these illustrations than meets the eye.
Internationally-recognised illustrator and educator Andy Selby takes you through the importance of context and content when responding to editorial illustration briefs, explaining how understanding of visual communication concepts leads to more successful illustrations - all while under the time pressure of editorial briefs. Covering ideation, development and execution, this book includes:
- A short history of illustration as a political and social tool
- How to use visual language, symbolism and satire and to what purpose
- Representation of identity, ethics and society - both for impact and sensitive designs
- Research, commercial judgement and experimentation
- Professional conduct, self-promotion, responsibilities and plagiarism
So whether you're illustrating a news story, summarising new scientific discoveries or creating an image for a magazine cover, Editorial Illustration will give you the skills to produce striking commercial designs on time and to brief.
Tartalomjegyzék:
Preface: What is editorial illustration?
Part 1. Context
Theory
History
Current Issues and Debates
Part 2. Content
Types of editorial illustration
Establishing a working relationship
Clever thinking
An illustrative autopsy
A universal visual language
Part 3. Creation
Promotion
Editorial illustration: The commissioning process
Creative environments
Visual research
Ideation
Visual decision-making
Commercial practice considerations
Delivery
Acceptance and rejection
Reflection
Conclusion
Bibliography
Appendix Resource Base
Index