Bernardino Poccetti and the Art of Religious Painting at the End of the Florentine Renaissance
Sorozatcím: Visual and Material Culture, 1300-1700;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041176114
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem320 oldal
- Méret 246x174 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
By almost any measure Bernardino Barbatelli, called Poccetti, was a successful and sought after painter in late 16th-century Florence, but his works have remained largely overlooked. This study situates representative examples of his religious painting within their respective contexts.
TöbbHosszú leírás:
By almost any measure Bernardino Barbatelli, called Poccetti, was a successful and sought after painter in late sixteenth-century Florence, but his works have remained largely overlooked. This study situates representative examples of his religious painting within their respective contexts to demonstrate how Poccetti and his patrons negotiated the increasingly fraught terrain of sacred painting in the period of religious reform. These case studies demonstrate how patrons ranging from the Dominicans to the Carthusians to prominent Florentine patricians relied on Poccetti’s skill in creating compelling narratives that reflected current concerns within the Catholic world. In the process, Poccetti invoked an august Florentine tradition of fresco painting, shaping it to better address the demands placed on religious imagery at the end of the Renaissance.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Illustrations, List of Abbreviations, Acknowledgments, Introduction: 'Il primo huomo da dipingere in fresco, che sia in questi paesi': Bernardino Poccetti and the Historiography of Florentine Painting during the Late Renaissance, 1. 'Grandemente inclinato all'Arte del Disegno': Filippo Baldinucci's Biography of Bernardino Poccetti, 2. 'Le prime cose lodevoli molto': Bernardino Poccetti's Early Work and the Frescoes from the Life of Saint Dominic in the Chiostro Grande, Santa Maria Novella, 3. 'Locum ecclesiae designavit, quae Ioannis et uxoris pecunia extructa est': Bernardino Poccetti and the Decoration of the Canigiani Chapel in Santa Felicita, 4. 'Miracula et alia id genus': Bernardino Poccetti's Frescoes in the Church of San Lorenzo at the Certosa del Galluzzo, 5. 'L'inventore di dipingere tutte le muraglie della nostra chiesa': Bernardino Poccetti and the Sixteenth-Century Decoration of Santa Maria del Carmine, Conclusion, Bibliography, Index
Több